Hardloopblessures

Pijn tijdens het hardlopen? Last van knieën, schenen of enkels? Hardloopblessures komen helaas heel vaak voor. Zowel bij beginnende als geoefende lopers en er zijn ontzettend veel factoren die invloed hebben op het ontstaan van blessures. Maar jij wilt natuurlijk gewoon lekker onbezorgd kunnen rennen. En daar gaan we samen voor zorgen. Blijf niet langer doorlopen met klachten, we helpen je graag!

Symptomen van een hardloopblessure

Herken je deze klachten? Negeer ze niet langer, maar neem contact met ons op.

Hardlopen buiten Dijkstra Fysiotherapie

De meest bekende hardloopblessures

Lopersknie

Een blessure die veel voorkomt bij hardlopers en atleten is een zogenaamde lopersknie. Hierbij voelt u pijn aan de buitenkant van de knie. Bij de lopersknie is de pees aan de buitenkant van uw bovenbeen overbelast. De pijn is vaak het ergst boven de knie maar er kan ook pijn ontstaan aan de buitenzijde van de knieholte en het onderbeen.

Shin splint (scheenbeenirritatie)

Ook de shin splint (scheenbeenirritatie) zorgt bij veel sporters voor pijn. Hierbij voelt u pijn bij uw scheenbeen, meestal zo’n 10 centimeter boven de enkel. Een shin splint kunt u het beste voelen wanneer u de voet omhoog beweegt. De belangrijkste oorzaak voor shin splint is overbelasting.

Wat doet de fysio bij een hardloopblessure?

Als je last hebt van een hardloopblessure is het verstandig om een fysiotherapeut te raadplegen. Onze fysiotherapeuten onderzoeken of de oorzaak van uw klachten te wijten is aan bijvoorbeeld een standsafwijking. We behandelen uw hardloopblessure heel gericht en begeleiden je met het hervatten van je hardlooptrainingen.