Osteopathie: uw lichaam beter laten functioneren

Soms heeft u ergens pijn of ervaart u klachten. Dit betekent echter niet dat de oorzaak van de klacht ook daar ligt. Wanneer u pijn in uw rug heeft kan dat bijvoorbeeld te maken hebben met darmklachten. In dit soort gevallen kan osteopathie u helpen!

De osteopaat kijkt naar uw lichaam als geheel. Daardoor kunnen klachten waar u misschien al langer last van heeft toch opgelost worden. Osteopathie is een officieel erkende discipline in de gezondheidszorg.

De behandeling worden gegeven met als doel het functioneren van uw lichaam te verbeteren of herstellen.

Uitgaan van het zelfgenezend vermogen

Ons lichaam zit geweldig slim in elkaar. Wanneer u bijvoorbeeld een wondje heeft zal dit vaak ‘vanzelf’ genezen. Hiervoor is het wel belangrijk dat de omstandigheden goed zijn. Niettemin heeft een herstelproces soms wat hulp nodig. De osteopaat gaat uit van het zelfherstellend vermogen van uw lichaam. Hij zorgt ervoor dat weefsel goed beweeglijk en doorbloed is. Zo krijgen ziektes, ontstekingen of overbelasting in uw lichaam namelijk geen kans.

Door middel van fysieke mobilisaties en manipulaties zorgt de osteopaat voor de juiste omstandigheden. Daarvoor moeten uw zenuwstelsel, houdings- en bewegingsapparaat (spieren, botten, gewrichten, bindweefsel) en het orgaanstelsel optimaal kunnen bewegen.

Osteopathie helpt bij tal van klachten en aandoeningen, zoals:

• Rug en -bekkenklachten (ook tijdens zwangerschap)
  • Nek- en kaakklachten
  • Maagklachten
  • Darmklachten
  • Hoofdpijn of migraine

PUUR Osteopathie: onze partner

PUUR Osteopathie helpt het lichamelijk functioneren van mensen in alle leeftijden en met uiteenlopende lichamelijke klachten te verbeteren. Zij zijn gevestigd in onze locaties aan de Schoenmakerstraat en het Geert Groteplein in Alkmaar.
Onze fysiotherapeuten werken vaak met hen samen zodat u snel weer optimaal kunt bewegen.

Meer weten over PUUR Osteopathie?