Door een tennisarm beperkt in je doen en laten?

Bij een tennisarm (medische naam: epicondylitis lateralis) is de plek waar de onderarmspieren aan je elleboog vastzitten geïrriteerd. Dit plekje noemen we de buitenste elleboogknobbel. Om deze reden worden de klachten ook wel omschreven als tenniselleboog. Bij bepaalde bewegingen is deze plek pijnlijk; de pijn kan uitstralen in de onderarm, pols en hand. Naast de pijnklachten hebben veel mensen last van krachtsverlies. Soms voelt de onderarm hard en gezwollen aan.

Een tennisarm kan je erg beperken in je bewegingsvrijheid en dat is natuurlijk hartstikke vervelend. Maak een afspraak met één van onze therapeuten om te gaan werken aan je herstel.

Medical taping

Medical tape kan helpen bij een tennisarm

Heb je last van een tennisarm en kun je onze hulp goed gebruiken?

Hoe herken je een tennisarm?

Wanneer je je hand dichtknijpt, je pols naar achteren buigt en je onderarm naar buiten draait kan dit pijn doen. Ook druk op de buitenste elleboogknobbel kan pijnlijk zijn. Overbelasting kan een factor zijn die meespeelt in de ontstaanswijze.  Iedereen die vaak dezelfde beweging met de arm / elleboog maakt kan hiermee te maken krijgen.

Wat doet de fysiotherapeut?

De tennisarm valt onder CANS, dit staat voor ‘complaints of the arm, neck and/or shoulder‘ oftewel klachten van de arm, nek en/of schouder. Wanneer je je arm vanwege de pijn niet meer goed kunt gebruiken, kan de fysiotherapeut helpen met behandelingen i.c.m. oefeningen. Je leert je arm dan weer normaal te gebruiken.