Een klacht over uw therapeut?

Natuurlijk doen u en uw therapeut er alles aan om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft over de behandeling van uw therapeut. Een andere mogelijkheid is dat u ontevreden bent over de manier waarop uw therapeut of andere medewerkers in de praktijk met u omgaat. Dan is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de therapie.

Waar kunt u met uw klacht terecht?

Ga allereerst het gesprek aan met uw therapeut of neem contact op met de praktijk. Neem iemand mee die u vertrouwt als u het lastig vindt om dit alleen te doen bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders. Tips over hoe u zo’n gesprek kunt aanpakken, vindt u op bijvoorbeeld de website van patiëntenorganisatie zoals Zorgbelang.

Wij helpen u graag en zoeken het liefst samen naar een oplossing voor uw klacht. Mochten we er samen toch niet uitkomen kunt u gebruik maken van de Klachtenregeling Fysiotherapie of Oefentherapie.

Op de pagina Klachtenregeling van De Fysiotherapeut (een initiatief van het KNGF) vindt u alle informatie die u hiervoor nodig heeft. Bent u bij ons voor oefentherapie dan verwijzen we u naar de website van het Klachtenloket Paramedici.