Natuurlijk doen u en uw therapeut er alles aan om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht heeft over de behandeling van uw therapeut. Een andere mogelijkheid is dat u ontevreden bent over de manier waarop uw therapeut of andere medewerkers in de praktijk met u omgaat. Dan is het goed om uw klacht kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de therapie.
Ga allereerst het gesprek aan met uw therapeut of neem contact op met de praktijk. Neem iemand mee die u vertrouwt als u het lastig vindt om dit alleen te doen bijvoorbeeld uw partner, een familielid of iemand anders. Tips over hoe u zo’n gesprek kunt aanpakken, vindt u op bijvoorbeeld de website van patiëntenorganisatie zoals Zorgbelang.
Wij helpen u graag en zoeken het liefst samen naar een oplossing voor uw klacht. Mochten we er samen toch niet uitkomen kunt u gebruik maken van de Klachtenregeling Fysiotherapie of Oefentherapie.
Op de pagina Klachtenregeling van De Fysiotherapeut (een initiatief van het KNGF) vindt u alle informatie die u hiervoor nodig heeft. Bent u bij ons voor oefentherapie dan verwijzen we u naar de website van het Klachtenloket Paramedici.