Knieblessure

Pijn in de knie

Onze (sport)fysiotherapeut krijgt regelmatig te maken met knieblessures. Een ontstoken pees, kniepijn of klachten rond de knieschijf komen vaak voor. Heeft u zelf last van uw knie? Kom dan in actie.

De knie is een complex onderdeel van het lichaam, dat tijdens sportieve activiteiten soms (te) zwaar wordt belast. Een blessure zit in een klein hoekje: u kunt al last krijgen bij een verdraaiing of harde klap op de knie.

• pijn in de knie
  • pijn bij het bewegen van de knie
  • moeite bij het strekken en buigen van de knie
  • een ‘op slot zittende’ knie
  • door de knie heen zakken
  • zwelling van het kniegewricht

Neemt u dan eens vrijblijvend contact op met onze praktijk.
Wellicht is fysiotherapie een goede oplossing voor uw klachten.

Bij Dijkstra hebben ze me heel goed begeleid na mijn voorste kruisband reconstructie. Ik kan weer zorgeloos tennissen, heerlijk!

Harry Martensen, 42 jaar

Wat doet uw fysiotherapeut ?

Knieklachten kunnen vele oorzaken hebben, zo kunt u bijvoorbeeld last hebben van een kruisbandblessure, meniscusklachten, vocht of een ontsteking in de knie. Ook kunnen delen van de knie versleten zijn waardoor u beperkt wordt in uw dagelijkse activiteiten.

Elke klacht behoeft een behandeling op maat. Na een uitgebreid onderzoek zal de therapeut samen met u opzoek gaan naar de beste behandelmethode. Ook zal hij u begeleiden bij het versterken van uw knie. Een goede conditie verkleint de kans op blesussures.

Operatie aan uw knie?

We werken nauw samen met de orthopeden van het Medisch Centrum Alkmaar en kunnen u goed begeleiden tijdens het voortraject en uw revalidatie na een totale knie prothese of voorste kruisband reconstructie.

Kijk voor meer informatie op de website van het Netwerk-Orthopedie