Acute nekpijn

Stijve spieren, (spannings)hoofdpijn of uitstralende pijn naar je schouders of armen. Wanneer je acuut last krijgt van nekpijn is dat vaak erg vervelend! De fysiotherapeut biedt uitkomst.

Ontspanningsoefeningen nek en schouders

Om je nekspieren te ontspannen, kun je wat zachte oefeningen doen. Als je onderstaande oefeningen spannend vind of ze helpen onvoldoende, maak dan een afspraak en wij helpen je gelijk verder.

Elke beweging voer je tien keer rustig en voorzichtig uit:

• Buig je hoofd naar voren en naar achteren. Begin de beweging klein en kijk of je hem steeds iets groter kunt maken.
  • Kijk links over je schouder en herhaal dat rechts. Hier geldt ook weer, begin klein en maak de beweging steeds wat groter.
  • Beweeg je linkeroor naar je schouder en herhaal dat rechts. Je kunt deze stretch iets uitbreiden door, wanneer je je hoofd naar links beweegt, je rechterarm helemaal lang te maken met je vingers richting de grond.

Dijkstra Fysiotherapie

Last van acute nekpijn?

Neem contact met ons op!

nekhernia, hernia, nekpijn

Wat te doen bij aanhoudende nekpijn

Maak een afspraak bij de fysiotherapeut. Wij helpen u met een paar behandelingen voor nekpijn op weg. Als u aanvulllend verzekerd bent voor fysiotherapie, dan worden de behandelingen vergoed.

Oorzaken nekpijn

Acute nekpijn kan verschillende oorzaken hebben. Spanningen, overbelasting of een verkeerde houding worden vaak als boosdoener gezien. Onze therapeuten helpen je om je houding te verbeteren en je klachten te verhelpen. Soms spelen andere zaken een rol als je last hebt van nekpijn, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Dit zal de fysiotherapeut grondig onderzoeken.