Manuele therapie : voor rug, schouder en nek

Heeft u pijn bij het bewegen van uw gewrichten of is bewegen moeilijk? Dan biedt een manueel therapeut uitkomst. De effecten van de behandeling zijn snel merkbaar. Manuele therapie wordt vaak gebruikt bij nekklachten, hoofdpijn en rugklachten.

Het doel van manuele therapie is om uw gewrichten beter te laten werken door het corrigeren van uw houding.

• hoofd- en nekpijn
  • nek- en schouderklachten
  • lage rugklachten
  • hoge rugklachten
  • duizeligheid bij het bewegen van de nek
  • kaakklachten
  • heupklachten

Manuele therapie kan een goede oplossing zijn voor deze klachten. Onze manueel therapeuten kijken graag wat ze voor u kunnen doen. Neem vrijblijvend contact op met onze praktijk.

Voordat ik bij Fred was geweest kwamen mijn rugklachten steeds snel weer terug. Nu bij ik al bijna een jaar klachtenvrij!

Kees Kraaij, 47 jaar

De behandeling

Een manueel therapeut is een fysiotherapeut die een extra opleiding voor manuele therapie heeft gevolgd. Hierin heeft hij of zij extra kennis opgedaan van de bewegingsmogelijkheden van het lichaam en in het bijzonder de wervelkolom.

De manueel therapeut gebruikt specifieke technieken om u van uw pijnklachten af te helpen. Tijdens de behandeling heft de manueel therapeut blokkades op en corrigeert deze waar nodig door middel van het bewegend functioneren van uw gewrichten. Er wordt gewerkt aan het weefsel wat zorgt voor de blokkade. Verder geeft de therapeut u instructies, advies en begeleiding.

Voor wie is manuele therapie geschikt?

Als u een gewricht slecht kunt bewegen, of daar pijn bij hebt, biedt manuele therapie uitkomst. De effecten van manuele therapie zijn meestal direct na de behandeling merkbaar. Uw gewrichten functioneren beter en bewegen gaat gemakkelijker.

Al tijdens het onderzoek bij de eerste afspraak blijkt of en hoe uw klacht verholpen kan worden. U krijgt direct duidelijkheid over de verdere behandeling.

Direct een afspraak maken voor manuele therapie ?

Bel naar 072 5400 600

Closing in 35 sec...