Veelgestelde vragen

Kan ik zelf mijn therapeut kiezen?

Natuurlijk kan dat! Wanneer je een voorkeur hebt voor een therapeut zullen we altijd kijken wat er mogelijk is. Wanneer we denken dat je bij een andere therapeut misschien beter op je plek zult zijn, of wanneer het bijv. erg lang duurt wanneer de therapeut naar voorkeur plek heeft bespreken we dit met je.

Wat moet ik meenemen?

– Een grote handdoek

Tijdens het eerste bezoek

– Geldig legitimatiebewijs
– Indien aanwezig de verwijzing van de huisarts / specialist

Zijn er kledingvoorschriften?

We hanteren geen kledingvoorschriften. Draag (sport)kleding waar jij je prettig in voelt en gemakkelijk in kunt bewegen.

Heb ik een verwijsbrief nodig?

Sinds 2006 heb je geen verwijsbrief meer nodig om naar de fysiotherapeut te gaan. De therapeut kan onderzoeken en behandelen zonder tussenkomst van een huisarts. Mocht de therapeut meer informatie nodig hebben over je medische achtergrond, dan kan hij of zij contact opnemen met een huisarts of specialist. Dit gebeurt alleen als jij daar toestemming voor geeft.

Krijg ik de behandeling vergoed?

Fysiotherapie wordt in sommige gevallen gedekt door de basisverzekering. Als je jonger bent dan 18 jaar bijvoorbeeld. Ben je ouder dan 18 jaar? Dan worden behandelingen bij bepaalde chronische aandoeningen vergoed vanuit het basispakket, en voor andere vergoedingen is een aanvullende verzekering nodig.

In de meeste gevallen starten we tijdens de eerste afspraak met een intake + onderzoek en daar opvolgend gelijk een behandeling. Hiervoor worden twee zittingen in rekening gebracht.

Ben je benieuwd naar je zorgverzekering? Een telefoontje naar onze praktijk is voldoende, dan kijken wij het voor je na.

Wat moet ik doen als ik verhinderd ben?

Je kunt jouw afspraak tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren of verzetten. Telefonisch via 072 5400600. Per mail via info@dijkstrafysiotherapie.nl of via MijnZorgApp waarin je zelf je afspraak kan verplaatsen.
Wanneer je dit niet tijdig doet, brengen we €25,00 bij jou in rekening, ongeacht de reden van annuleren.

Wat gebeurt er als ik mijn afspraak niet op tijd afzeg?

Je kunt jouw afspraak tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren of verzetten.  Is dit niet gelukt, om welke reden ook, brengen we €25,00 bij jou in rekening. Deze kosten worden niet vergoedt door de zorgverzekeraar.

Hoe ziet de eerste behandeling eruit?

Voordat we met een behandeling starten, willen we precies weten wat je klachten zijn. Daarom beginnen we het traject altijd met een intakegesprek en uitgebreid onderzoek. De therapeut stelt vragen aan de hand van je klachten. Op deze manier probeert die uit te zoeken hoe de klachten zijn ontstaan en waarom de klachten aanhouden. Op basis van deze uitkomsten kan de therapeut een passend behandelplan voor je samenstellen.

Wanneer jullie het behandelplan samen hebben besproken en jij hier akkoord mee bent kunnen de behandelingen starten. Meestal gebeurt dit aansluitend op de intake. Want hoe fijn is het om op dat moment gelijk te starten met werken aan je herstel.

In totaal zijn jullie de eerste keer ongeveer 40 / 45 minuten samen bezig. Hiervoor worden 2 zittingen in rekening gebracht bij je zorgverzekeraar. Ben je niet aanvullend verzekerd of is je budget voor fysiotherapie op? Bekijk hier de tarieven voor de intake + onderzoek en behandelingen.

Mag ik tijdens mijn behandelingen gebruik maken van de oefenzaal?

Voor je behandeling start kun je vast opwarmen in de zaal. En natuurlijk kan het zo zijn dat je aansluitend op je behandeling wat langer blijft om je oefeningen af te maken. Wil je naast je behandelmoment op een ander moment gebruik maken van de oefenzaal kan dat met een DijkstraFit abonnement. Zolang je onder behandeling bent geldt hiervoor een speciaal tarief, informeer hiernaar bij je therapeut.