Fysiotherapie: bij zwellingen, functiestoornissen en spanning

• verminderde spierkracht
  • stijve of pijnlijke spieren
  • gezwollen gewrichten
  • evenwichtsstoornissen
  • vermoeidheidsverschijnselen
  • artrose
  • longproblemen
  • hart- en vaatziekten
  • diabetes

Neemt u dan eens vrijblijvend contact op met onze praktijk. Wellicht is fysiotherapie een goede oplossing voor uw klachten.

Fysiotherapie: een oplossing voor veel pijnklachten

Iets te snel een boodschap doen of die zware kist verplaatsen. Sprinten naar de trein, de keukenkastjes schoonmaken of een extra rondje met de hond: moet kunnen, toch? Dit soort alledaagse bewegingen kunnen een belemmering zijn als u last heeft van pijn of een chronische ziekte. De fysiotherapeut helpt u van uw pijnklachten af.

Wat doet uw fysiotherapeut ?

Na het intakegesprek maakt de fysiotherapeut samen met u een behandelplan op maat aan de hand van uw klachten aan het bewegingsapparaat (spieren, banden, gewrichten en zenuwen). Heeft u bijvoorbeeld pijn aan uw rug of knie? Dan zal de therapeut deze bekijken. Naast het behandelen van klachten besteden we ook veel aandacht aan het voorkomen van terugkeer van uw klachten.

Behandeling en oefeningen

Naast fysieke behandeling krijgt u soms ook oefeningen van de fysiotherapeut. Het doel is om meer kracht, coördinatie en lenigheid te krijgen. Deze oefeningen zijn maatwerk, toegespitst op uw klachten en lichaam. Goede communicatie tussen u en de fysiotherapeut is essentieel voor uw herstel. Het is belangrijk dat u goed aangeeft wat u voelt en vragen stelt. Zo komt u samen met de fysiotherapeut tot een optimaal resultaat.

Direct een afspraak maken voor fysiotherapie ?

Bel naar 072 5400 600