Medical taping; herstel op eigen (spier)kracht

Herstellen van een blessure met behulp van je andere spieren? Terwijl je bezig bent met je dagelijkse bezigheden, werkt je lichaam aan het herstel. Bij Medical Taping gebruikt de therapeut elastische tape, ook wel kinesiotape genoemd, die weefsels en gewrichten ondersteunt. De tape voelt als een tweede huid en daarom behoud je alle bewegingsvrijheid.

Tarieven Medical taping

• Medical taping
  • Rol tape los
Medical taping

Een afspraak maken voor
Medical taping?

Medical taping

Medical tape ondersteunt bij klachten als:

• gespannen spieren
  • overbelaste spieren
  • hooikoortsklachten
  • pijn aan uw spieren
  • bandenletsel
  • gekneusde ribben
  • oedeem
  • dikke enkel

Hoe werkt medical taping ?

De elastische tape ondersteunt het herstel van de spieren. Spieren hebben niet alleen invloed op de bewegingen van het lichaam, maar bijvoorbeeld ook op de bloedsomloop, de afvoer van afvalstoffen en je lichaamstemperatuur. Wanneer spieren niet goed werken, kan dat uiteenlopende klachten en symptomen tot gevolg hebben. De tape helpt blokkades die het herstelproces vertragen, verminderen of opheffen. Doordat de tape een liftend effect heeft op de bovenste laag van de huid voel je gelijk druk- en pijnvermindering.

De tape kan nat worden zonder zijn functionaliteit te verliezen en heeft een anti-allergische lijmlaag. De tape kun je daardoor rustig enkele dagen op je lichaam laten zitten.

Ter voorbereiding op het tapen

Zorg ervoor dat je huid schoon en vetvrij is. Gebruik dus geen oliehoudende doucheproducten of lotions voordat je naar de praktijk komt. Met de tape op de huid kun je overigens gewoon douchen en zwemmen.

Wordt het tapen vergoed?

Nee, helaas valt deze behandeling niet binnen de vergoedingenstructuur van de zorgverzekeraar.